צריך יותר נשים בהיי טק- ואל תתנו לMETOO למנוע את זה

בוועידת TheMarker דיבר מנכ"ל מיקרוסופט ישראל פיתוח, אסף רפפורט, על הצורך לשלב יותר נשים בהיי טק הישראלי כדי לעזור להיי טק לצמוח. רפפורט אמר שהחברה חייבת להיות פתוחה יותר לנשים עוד מהשלבים הראשונים של חינוך בבתי הספר למקצועות טכנולוגיים, ולספק פתרונות גם לאמהות בשלבים שאחרי הקליטה בחברה. אבל בכך לא די, ולמנהלים הגברים יש חלק נכבד באחריות על העסקת יותר נשים וקידומן, בהיי טק ובכלל.

סקר שנערך בימים אלה און-ליין בארצות הברית על ידי ארגון Lean In בקרב מקומות עבודה, הראה כי אחת מתוצאות גל ה-METOO   היא שגברים רבים חוששים היום יותר מבעבר לעבוד עם נשים. כמעט מחצית מהמנהלים הגברים לא מרגישים בנוח לעבוד אחד על אח עם קולגה אישה (יותר מכפליים מבעבר). מספר המנהלים הגברים שלא יסכימו לחנוך עובדת אישה עלה מ-5% ל- 16%. מאחר ועדיין כיום רוב המנהלים הם גברים, אם 1 מ-6 לא יסכים לחנוך עובדת אישה, הקידום של הנשים בהכרח ייפגע.

תוצאות הסקר מעידות שגברים לא מבינים מה זה METOO  ולא מבינים מה זו הטרדה מינית. החשש לעבוד עם נשים הוא בעצם חשש מתלונות שווא או מפרשנות לא נכונה של התנהגות הגברים כלפי הנשים. אבל אם נסתכל שוב על התלונות הרבות שפורסמו בתקשורת במסגרת גל ה METOO  נראה שמדובר בהתנהגויות שקשה לפרש אותן אחרת מאשר הטרדה מינית.

החוק למניעת הטרדה מינית מגדיר הטרדה מינית כהתיחסויות בעלות אופי מיני, התיחסויות חוזרות או מבזות המתמקדות במיניות הצד השני, סחיטה באיומים לביצוע מעשים בעלי אופי מיני, ומעשים מגונים.

מרבית התלונות שפורסמו בתקשורת לא דיברו על הצעה רומנטית אמיתית ומרביתן עסקו בהצעות או בקשות שהיו תנאי לקידום, להעסקה או לקבלת הטבה כלשהי, בכפיית מגע מיני. אם לא תציעו ולא תסכימו לקבל טובות הנאה מיניות כתנאי לקידום בעבודה, לקבלת תפקיד, או כתנאי לקבלת תוכנית טלויזיה, אין לכם ממה לחשוש. אם לא תבקשו מקולגות או מעובדות שלכם לעשות לכם מסאז' או לצפות בכם מענגים את עצמכם- אין לכם ממה לחשוש. אם לא תצבטו עובדות בישבן, אם לא תנשקו אותן בניגוד לרצונן- אין לכם ממה לחשוש.

כדי שיהיו יותר נשים בהיי טק, כדי שנשים יוכלו להתקדם ולא ינשרו לאחר זמן קצר, צדק אסף רפפורט כשאמר שהגברים צריכים להבין שזה האינטרס שלהם לא פחות משל הנשים, ושלא רק שאין מה לחשוש מלעבוד עם נשים, מלהדריך אותן ולקדם אותן, אלא שבשורה התחתונה כולם ירויחו מזה. כמו שהמעסיקים אחראים מבחינה חוקית למנוע הטרדות מיניות, הם גם אחראים לספק שוויון הזדמנויות בעבודה לנשים ולגברים. השינוי מתחיל מבפנים, מהעובדים והמנהלים הקיימים.

כתיבת תגובה