היו שלום ותודה על העבודה

women s in gray turtleneck sweater pointing white contract paper

Photo by rawpixel.com on Pexels.com

אחרי שהחלטתם להיפרד מעובד, חשוב לוודא שנתתם בידיו את כל האישורים שמגיעים לו. מעסיקים רבים נופלים בנושא הזה בגלל חוסר מודעות להוראות הדין. הנה כמה דברים שצריך לעשות אחרי שנפרדנו מעובד.

החוק קובע כי על המעסיק לתת לעובד שסיים את עבודתו אצלו אישור על תקופת עבודתו של העובד. האישור צריך לפרט את מועד תחילת העובדה ומועד סיומה, וצריך להינתן לעובד תוך 14 ימים ממועד סיום העבודה, או תוך 7 ימים מהיום בו העובד ביקש את האישור. צריך לשים לב כי מדובר באישור פשוט וקצר, בעברית, שצריך לכלול גם את שם העובד ומספר תעודת הזהות שלו, ואת שם המעסיק- שם הישות המשפטית העסיקה את העובד. אי מתן האישור מהווה עבירה פלילית הן של החברה והן של מנהליה.

גם עובד מפוטר וגם עובד מתפטר (למעט מקרים חריגים מאוד), זכאים לקבל את הכספים הצבורים לזכותם בביטוח הפנסיוני. על המעסיק לתת בידי העובד מכתב המופנה לחברת הביטוח או לקרן הפנסיה, והמאשר את סיום עבודתו של העובד והמאשר את העברת הכספים הצבורים בקופה לבעלותו של העובד. חשוב לשים לב, כי כדי שהמעסיק לא ייחשב כמלין את פיצויי הפיטורים, צריך לתת לעובד את המכתבים תוך 15 ימים מסיום העבודה. מעסיקים רבים טועים לחשוב כי הם זקוקים למידע אודות שיעורי הסכומים הצבורים בקופה כדי לתת לעובד את מכתבי השחרור, אבל זה לא נכון. את המכתבים צריך לתת לעובד מיד עם סיום ההעסקה, והם אינם תלויים בסכומים שבצורים בקופה.

עובד שפוטר זכאי לקבל את הודעת הפיטורים בכתב. הוראות החוק הן יחסית מיושנות, ולכן הן דורשות שגם הודעה על הודעה מוקדמת וגם מכתב הפיטורים יהיו בכתב, בנייר פיסי ממש, ואין די בשליחת ההודעות בדואר אלקטרוני או בהודעת טקסט. אי מתן המכתבים עלול לגרום לכך שתקופת ההודעה המוקדמת לא תתחיל להיספר, או שהעובד יוכל לתבוע פיצוי מהמעסיק בגלל אי מתן הודעה בכתב.

להבדיל מאלה, מכתב המלצה אינו מסמך שחובה על המעסיק לתת לעובד. מעסיק שמחליט לתת לעובד מכתב המלצה בכתב צריך לנהוג בזהירות, ולזכור שעליו להיות מסוגל לעמוד מאחורי מה שהוא כתב, שכן מעסיקים אחרים עומדים להסתמך על מה שהוא כותב במכתב ההמלצה, כאשר הם מחליטים אם להעסיק את העובד.

מחשבה אחת על “היו שלום ותודה על העבודה

כתיבת תגובה